چکمه ؛عکس،خبر،طنز و کاریکاتور های داغ سیاسی

عکس،خبر،طنز و کاریکاتور های داغ سیاسی

چکمه ؛عکس،خبر،طنز و کاریکاتور های داغ سیاسی

عکس،خبر،طنز و کاریکاتور های داغ سیاسی

روضه جانسوز کیهان برای یتیمان لندنی

روزنامه کیهان که به شدت درباره دانشجویان(در همه جای دنیا حتی ایران!) حساس است، امروز در صفحه اول خود با عنوان: "آتش بحران بر دامن فتنه گران افتاد:سرکوب وحشیانه 40هزار دانشجو در خیابان های لندن" به حمایت قاطع از دانشجویان انگلیسی پرداخت که شیشه های مغازه ها و اموال عمومی را تخریب کرده و ده ها خودرو، کیوسک های مطبوعاتی، باجه های تلفن و هر آنچه در مقابلشان قرار می گرفت را به آتش کشیدند و دسته ای از آنها نیز به سمت وزارت خزانه داری انگلیس رفته و با پرتاب سنگ و شکستن شیشه های ساختمان این وزارتخانه ، اعتراض خود را نشان دادند.

این در حالی است که کیهان در حادثه کوی دانشگاه سال گذشته که رهبر انقلاب از آن به عنوان جنایت یاد کردند، به هیچ وجه چنین موضعی نداشت.کیهان نوشت: در ادامه بحران اجتماعی و ناآرامی های خشونت بار در کشورهای اروپایی، لندن صحنه درگیری خونبار 40 هزار دانشجو با نیروهای امنیتی شد.

دیروز و پریروز دانشجویان بی دفاعی که نسبت به افزایش سه برابری شهریه خود معترض بودند، به خیابان های لندن ریختند تا در یک تظاهرات آرام،ادعاهای مقامات خود درباره دموکراسی را محک زنند، اما دولت انگلیس در اقدام وحشیانه و کم سابقه ای، خون دانشجویان را در کف خیابان های سرد پایتخت این کشور جاری کرد.

تصاویر دریافتی از شبکه های خبری از جمله فرانس 24، بی بی سی و سی ان ان نشان از برخورد شدید نیروهای پلیس با دانشجویان معترضی دارد که قصد ورود به ساختمان مجلس این کشور را داشتند.

در ابتدا شمار زیادی از معترضین با ورود به چمن میدان پارلمان و نوشتن واژه «نه» به رنگ قرمز بر روی آن، مخالفت خود را از طرح دولت برای افزایش شهریه دانشگاه ها ابراز کردند. نیروهای پلیس سواره نظام انگلیس نیز در واکنش به این اقدام دانشجویان، به صفوف آنان یورش برده و با باتوم دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. زد و خوردها در حالی ادامه یافت که دانشجویان به خشم آمده با چوب دستی شیشه های مغازه ها و اموال عمومی را تخریب کرده و ده ها خودرو، کیوسک های مطبوعاتی، باجه های تلفن و هر آنچه در مقابلشان قرار می گرفت را به آتش کشیدند. در این میان، دسته ای از معترضین نیز به سمت وزارت خزانه داری انگلیس رفته و با پرتاب سنگ و شکستن شیشه های ساختمان این وزارتخانه ، اعتراض خود را نشان دادند.

در ادامه ناآرامی های پایتخت انگلیس، دانشجویان به گالری ملی این کشور هجوم برده و آن را به اشغال خود درآوردند. روشن کردن آتش در میدان پارلمان و پرتاب سنگ به سوی نیروهای ضد شورش از جمله اقدامات دیگر معترضین بود. دانشجویان تظاهر کننده همچنین پنجره خودروی «پرنس چالز» شاهزاده انگلیس را که از آن حوالی عبور می کرد، شکستند و گلوله های رنگی به سمت خودرو وی پرتاب کردند اما شاهزاده و همسرش توانستند از این خشونت ها جان به در برند.

براساس این گزارش،در اثر این خشونت ها که یک جنگ داخلی تمام عیار بود، 43 دانشجو و 12 مأمور پلیس زخمی شدند. نیروهای امنیتی دستکم 34 معترض را نیز بازداشت کردند.

روز پنجشنبه نیز هزاران دانشجوی معترض به لایحه افزایش شهریه ها، ساختمان پارلمان انگلیس را به محاصره خود درآورده بودند.بسیاری از دانشجویان اعلام کرده اند که در صورت سه برابر شدن شهریه ها، از ادامه تحصیل منصرف خواهند شد. علت این تصمیم دولت لندن، جبران کسری بودجه و تامین منابع مالی برای بازپرداخت بدهی های خود است.

کاش کیهان مینوشت چرا وقتی تظاهر کنندگان در سال گذشته وقتی خواستند از روی پل حافظ به سوی مناطق حساس تهران عبور کنند هدف تیر مستقیم قرار گرفتند و چند تن آنان از روی پل به پائین پرت شدند . حال آنکه دانشجویان لندنی تا محوطه پارلمان رفتند و در دگر سوی به ولیعهد هم حمله کردند ولی کسی مفسد فی الارض نشد .میدانید چرا چون آنجا دولت دولت است . پادشاه پادشاه است . و هیچ کس خدا نا نایب الخدا نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد