چکمه ؛عکس،خبر،طنز و کاریکاتور های داغ سیاسی

عکس،خبر،طنز و کاریکاتور های داغ سیاسی

چکمه ؛عکس،خبر،طنز و کاریکاتور های داغ سیاسی

عکس،خبر،طنز و کاریکاتور های داغ سیاسی

پس لرزه های فروش 504 احمدی نژاد به یک شرکت گمنام

عده دیگری نیز در اتهامی دیگر که باز هم از این دولت به دور است، مدعی شده اند فرد خریدار احتمالاً در ازای رانت های میلیاردی مثلاً یک قرارداد بزرگ نفتی حاضر شده به این شکل ولخرجی کرده و برای خرید این میراث ملی دست به جیب شود. این عده عدم اعلام نام خریدار را نیز به این دلیل ارزیابی می کنند که بعدها در هنگام بسته شدن قراردادها، یک وقت خدای نکرده حساسیت ایجاد نشده و به اصطلاح کار «تابلو» نشود


پژوی احمدی نژاد



عدم اطلاع رسانی صحیح در مورد مزایده دشمن شکن خودروی آقای دکتر احمدی نژاد و اعلام نکردن نام شخص، اشخاص و یا شرکتی که توفیق خرید این میراث بزرگ تاریخی ملت ایران را به دست آورده، گزک به دست بدخواهان داده و سبب شده عده‌ای در صحت و سقم این اقدام بشردوستانه تشکیک کنند.

پس از آنکه در هفته های گذشته، زمان برگزاری مزایده بر خلاف آن چه اعلام شده بود، مکراراً به تاخیر می افتاد، «آینده» نسبت به عواقب محتوم این تاخیرها هشدار داد و یادآور شد که ممکن است اینگونه تاخیرها که به هیچ وجه با قوانین حراج و مزایده سنخیت ندارد، سبب شود عده‌ای در رسانه‌های خود مدعی شوند احتمالا اتومبیل ارزشمند آقای دکتر مشتری ندارد که فروشندگان اینقدر برای فروش آن امروز و فردا می کنند، علاوه بر این مسئله تاکید شد در صورت تطویل بیشتر فرایند مزایده و عدم اطلاع رسانی شفاف در مورد خریدار، حتی ممکن است این ادعا مطرح شود که در نبود مشتری شاید خود نزدیکان آقای دکتر برای جلوگیری از آبروریزی مبلغ ناچیزی را در اختیار یکی از هواداران دولت قرار دهند و از وی بخواهند اتومبیل را بخرد.

پژوی احمدی نژاد

خوشبختانه پس از این هشدار به سرعت خودروی آقای دکتر پس از یک هفته به نمایش گذاشتن در یک نمایشگاه در خوزستان، به فروش رسید و سوئیچ پژوی 34 ساله دکتر احمدی نژاد به شخصی به نام ایثاری که اعلام شد وکیل شرکت ایرانی خریدار خودرو است، تحویل شد.

با این حال آنچه سبب تعجب رسانه ها شده و البته بر ابهامات دامن زده، عدم اعلام نام شرکت خریدار خودرو از جانب فروشندگان و حتی وکیل شرکت مذکور است، ایثاری در حاشیه مراسم تحویل خودرو گفته بود: "موکلش بنا ندارد با این اقدام خود را مطرح کند."

این اظهار نظر در حالی صورت گرفت که رسانه ها از روزها پیش در تب و تاب این بودند که دریابند چه کسی حاضر شده 25 میلیارد ریال برای خرید یک خودروی تقریبا اسقاطی بپردازد و این گونه اظهارنظرها از جانب دست اندرکاران فروش و وکیل خریدار بر ابهامات افزود و سبب شد گمانه زنی های پیشین با قوت بیشتری مجددا تکرار شده و حتی مسائل جدیدتری نیز مطرح شود.

اگر چه عدم اعلام نام خریدار به دلیل اجر اخروی بالای خرید خودروی آقای دکتر، از منظر جلوگیری از ریا و منت می تواند کار نیک و پسندیده ای محسوب شود، اما از یک سو این اقدام نمادین می توانست الهام بخش و الگوساز برای دیگر شرکت ها و باعث ترغیب آنان به نیکوکاری شود و از سوی دیگر، اگر دست اندرکاران امر عواقب این گونه ابهام سازی ها را که حداقل آن اتهام زدن به دولت ارزشی و اصولگرای آقای دکتر است، در نظر می گرفتند، حتما به این نتیجه می رسیدند که مزایده فروش خودرو را در شرایطی کاملا شفاف و عاری از ابهام برگزار کنند.

در طول روزهای گذشته عده ای مدعی شده اند خودروی آقای دکتر خریدار نداشته و خود حاج صادق محصولی در حالت خوشبینانه از اندک ثروت شخصی خود و در حالت بدبینانه از بیت المال هزینه خرید این اتومبیل را تامین کرده و به یکی از نزدیکان سپرده تا در یک نمایش این اتومبیل را بخرد. این در حالی است که هر کس هم نداند، ما خود نیک می دانیم که دامن دولت آقای دکتر از این دست اقدامات بری است و فقط ضعف در اطلاع رسانی مجموعه های تبلیغاتی دولت است که سبب بروز چنین شائبه هایی می شود.

علاوه بر این، عده دیگری نیز در اتهامی دیگر که باز هم از این دولت به دور است، مدعی شده اند فرد خریدار احتمالاً در ازای رانت های میلیاردی مثلاً یک قرارداد بزرگ نفتی حاضر شده به این شکل ولخرجی کرده و برای خرید این میراث ملی دست به جیب شود. این عده عدم اعلام نام خریدار را نیز به این دلیل ارزیابی می کنند که بعدها در هنگام بسته شدن قراردادها، یک وقت خدای نکرده حساسیت ایجاد نشده و به اصطلاح کار «تابلو» نشود.

سوال این است که چرا این ابتکار بزرگ و نوعدوستانه دولت دهم با اطلاع رسانی ضعیف باید به نقطه ضعف تبدیل شده و سبب شود عده ای با چنگ زدن بر آن، دولت را متهم کنند.

این اولین بار نیست که دولت در باب کارهای بزرگ و پیشرفت های قابل توجه خود به خوبی اطلاع رسانی نمی کند، در موارد دیگری نیز بعضاً همین مسئله سبب شده دولت مورد حمله منتقدان قرار بگیرد.

البته در مسئله مزایده خودرو، باید توجه داشت که هنوز هم برای حل مشکل دیر نشده و به قول قدما جلوی ضرر هرجا گرفته شود، منفعت است، به طوری که همین الان هم مسئولان محترم می توانند تمام ابهامات و شائبه های حول محور فروش خودروی آقای دکتر را برطرف کنند، اگر مراجع نظارتی اسامی هیئت مدیره و مسوولان شرکت خریدار خودرو را اعلام کرده و پیرامون آنها تحقیق کرده و به مردم اطمینان دهند که این افراد هیچ کدامشان چه در قالب شخصیت حقیقی خود و چه در قالب شخصیت حقوقی یا شرکت های متعلق به خود، هیچ قراردادی با دولت های نهم و دهم نداشته اند و از هیچ رانتی استفاده نکرده اند و انشاءالله نخواهند کرد، این ابهامات برطرف و دهان بدخواهان بسته خواهدشد.

ابهامات حوله مسئله مزایده اتومبیل آقای دکتر احمدی نژاد در حالی در برخی رسانه ها مورد اشاره قرار می گیرد، که طی روزهای گذشته یکی از رسانه های حامی دولت با درج تحلیلی جالب، تاکید کرد که مزایده فروش اتومبیل احمدی نژاد از آن جهت که در آن میراث تاریخی و ملی کشور ایران به فروش رفته باید باطل شده و ماشین آقای دکتر، در کنار کالسکه ناصرالدین شاه و سایر اتومبیلهای تاریخی و گران قیمت در موزه اتومبیل ایران به نمایش عموم گذاشته شود.

از این مسئله گذشته کاپشن معروف آقای دکتر نیز از گزند خبرسازی ها در امان نماند و عده ای مدعی شدند این کاپشن به قیمت 54 میلیون تومان خریداری شده است. باشگاه خبرنگاران پس از مزایده خودروی دکتر گفتگوی کوتاهی را روی خروجی خود فرستاد که در آن ادعا شده بود فرد طرف گفتگو شخصی به نام مهدی ابراهیمی است و 54 میلیون تومان برای خرید کاپشن دکتر احمدی نژاد هزینه کرده است. این در حالی است که با جستجوهای انجام شده توسط خبرنگار آینده  اطلاعات چندانی از این فرد که ادعا می شود متولد بن آلمان است پیدا نشد واین مسئله اطلاع رسانی و معرفی نامبرده را نیز برای دولتمردان محترم ضروری می نماید.

بالاخره بسیاری از مردم دوست دارند بدانند کسی که حاضر شده حدود 40 هزار یورو برای خرید یک کاپشن هزینه کند کیست و برخی ها نیز همچون همان مورد اتومبیل بدبینانه با خود می گویند که نکند این فرد هم از طرف های قرارداد دولت باشد و به خاطر خودشیرینی و به دست آوردن رانت دست به چنین کاری زده که اگر چنین باشد، با توجه به روحیه ساده زیست و ضد رانت آقای دکتر و اطرافیان نزدیکش، به نظر می رسد عاقبت بدی در انتظار این گونه افراد باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد